Lietuvos įmonių gyvenimas persikėlė į socialinius tinklus: čia ieškoma ir klientų, ir darbuotojų

2020-12-28

Keturios iš penkių Lietuvos smulkiųjų ir vidutinio dydžio įmonių klientų bei darbuotojų paieškai naudoja būtent socialinius tinklus, tarp kurių populiariausias – feisbukas. Nors Lietuva gali pasigirti itin greitu bei kokybišku interneto ryšiu, maždaug penktadalis smulkaus ir vidutinio verslo (SVV) vis dar laikosi už skaitmeninio pasaulio ribų ir jo suteikiamomis galimybėmis nesinaudoja.



Bendrovė „Spinter tyrimai“
apklausė daugiau kaip 200 Lietuvos SVV vadovų, kurie galėjo rinktis kelis
atsakymo variantus. Nors daugiausiai, arba 55 proc., įmonių pripažino, kad
klientų ir darbuotojų paieškai išnaudoja savo interneto svetainę, išvardinti
socialiniai tinklai kartu surinko net 79 proc. bendrovių vadovų balsų.





„Interneto ir socialinių
tinklų svarbą ypač išryškino COVID-19 pandemija, kuomet vienu rankos mostu
gyvenimas persikėlė į virtualią erdvę. Neabejotinai laimėjo tie verslai, kurie
ir iki tol buvo aktyvesni internete. Jiems nereikėjo ne tik kurti naujų
įrankių: puslapių ar paskyrų, bet ir žaibiškai perprasti jų specifikos. Vis
dėlto, pandemijai diktuojant kitas žaidimo taisykles, ir patys mažiausi verslai
privalės išeiti iš skaitmeninio pasaulio užribio“, – sako apklausą inicijavusio
Medicinos banko komercijos departamento direktorius Julius Ivaška.





Lyderis – feisbukas





Feisbukas yra
populiariausias socialinis tinklas Lietuvoje, jį labiausiai mėgsta ir įmonės.
48 proc. jų tvirtina, kad ieškodamos naujų klientų ar darbuotojų naudojasi savo
feisbuko paskyra.





„Dar 19 proc. verslo
atstovų paminėjo kitus socialinius tinklus, 12 proc. – paskyrą linkedine.
Bendras įmonių aktyvumas socialiniuose tinkluose yra tikrai aukštas. Tai rodo
modernų verslo požiūrį bei didesnį konkurencingumą pandemijos kontekste.
Verslas eina ten, kur jo klientas praleidžia daug laiko – tai yra teisinga
strategija. Juo labiau, kad dėl pandemijos įvedamų ribojimų virtualūs
pardavimai kartais lieka vienintele galimybe tęsti veiklą“, – pastebi J.
Ivaška.





Lietuvoje veikiančios
užsienio kapitalo smulkios ir vidutinio dydžio įmonės socialiniuose tinkluose
yra gerokai aktyvesnės nei vietos kapitalo verslas. Tarp užsienio kapitalo
bendrovių yra 65 proc. feisbuko ir 26 proc. linkedino vartotojų. Tuo tarpu tarp
Lietuvos kapitalo įmonių tokių yra atitinkamai 10 proc. ir 46 proc.





Interneto svetainėms
tenka daug pasitikėjimo





Kas antras SVV atstovas
išskiria būtent įmonės interneto svetainės svarbą, ieškant klientų ar naujų
komandos narių. J. Ivaškos teigimu, nuosava interneto svetainė yra tarsi
moderni šių laikų vizitinė kortelė, padedanti geriau susipažinti su įmone ir
jos veikla.





„Svarbu paminėti, kad
savo interneto puslapio susikūrimas neturėtų būti traktuojamas kaip baigtinis
veiksmas, antraip tokie virtualūs namai gali padaryti daugiau žalos negu
naudos. Svetainė turėtų būti įdomi, patogi naršyti, įrašuose negali būti
palikta rašybos ar stiliaus klaidų. Jei vartotojas čia užsuka, vadinasi, jis
ieško aktualios informacijos, o ne „naujienos“ apie prieš dešimtmetį gautą
apdovanojimą. Periodiškai atnaujinkite ir kontaktinius duomenis, darbo laiką –
visa tai padės kurti profesionalų įvaizdį“, – pataria J. Ivaška.





Dar 15 proc. įmonių
svarbiu skaitmeniniu kanalu laiko elektroninę parduotuvę. Tvarkinga, patraukli
elektroninė parduotuvė verslui yra būtinybė, kadangi fizinių kontaktų dėl
pandemijos priversti vengti klientai ir patys atranda beribes apsipirkimo
internete galimybes.





Vis dėlto, didžiausią
rūpestį kelia penktadalis Lietuvos smulkių ir vidutinių įmonių, kurios
moderniais komunikavimo kanalais nesinaudoja. Pastaroji tendencija ypač ryški
ne tik tarp fizines paslaugas teikiančių įmonių (28 proc.), bet ir tarp intelektualinių
paslaugų teikėjų (24 proc.) bei prekybininkų (21 proc.).





„Moderniosios
technologijos trina ribas tarp tų verslų, kurie negalėtų išgyventi be interneto
ir tų, kuriems jo tarsi visai nereikia. Jei į skaitmeninę erdvę persikėlę
klientai negali jūsų išgūglinti, vadinasi, jūsų nėra ir jie nežino, kokią prekę
ar paslaugą galite pasiūlyti. Tuo atveju, jei asmeninį tinklapį pernelyg
sudėtinga susikurti ar atrodo sudėtinga administruoti, naudokitės kitomis
galimybėmis – eikite į socialinius tinklus, junkitės prie integruotų prekybos
ar paslaugų platformų, kur jus galėtų nesudėtingai rasti klientai ar
potencialūs darbuotojai“, – sako Medicinos banko komercijos departamento
direktorius J. Ivaška.





„Spinter tyrimai“
tikslinę smulkaus ir vidutinio verslo įmonių vadovų apklausą atliko šiemet
rugsėjo 21 d. – spalio 9 d. Joje dalyvavo 203 respondentai.



Dėl Lietuvos banko Finansų rinkos priežiūros tarnybos Bankų ir draudimo įmonių priežiūros departamento direktoriaus sprendimo

2021-01-19

Daugiau

Skelbiama VšĮ Pinigų plovimo prevencijos kompetencijos centro vadovo atranka

2021-01-18

Daugiau

Visos naujienos

Jūsų naršyklės versija yra per sena, svetainė gali veikti nekorektiškai. Atsinaujinti naršyklę galite vienoje iš šių svetainių: Chrome, Firefox, Opera, Safari.